Zelfs voor de meest bedreven chauffeurs is een (stuur)fout soms onvermijdelijk. Met name als er op de limiet wordt gereden. Afhankelijk van hoe de fout wordt gecorrigeerd, hoeft de rit niet per se verkeerd af te lopen. Datzelfde geldt voor het bestellen van een BMW-artikel bij BimmerParts die foutief is gebleken of niet aan de wensen voldoet. 


Toch niet tevreden?

Toch niet helemaal tevreden over een product dat u heeft besteld uit onze BMW & MINI webwinkel of wilt u deze ruilen voor een ander product? Geen enkel probleem, ook wij vergissen onszelf wel eens.

U kunt een aangekocht product uit onze webwinkel binnen het 14 dagen bedenktermijn ruilen of retourneren mits onbeschadigd en oorspronkelijke staat voorzover redelijkerwijs mogelijk. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Anders gezegd: u stuurt het product terug in dezelfde staat waarin u hem ontvangen hebt. Heeft u meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag na ontvangst van het product.

Wilt u uw bestelling terugsturen? Dan betaald u zelf de verzendkosten van het terugsturen. De verzendkosten bedragen meestal € 6,95 voor een normaal pakket met track&trace (binnen Nederland) of € 13,25 voor een groot pakket met track&trace (binnen Nederland).
Stappenplan ruilen en retouren van artikelen:
  • Meld binnen 14 dagen na aankoop dat u een product retour wilt sturen.
  • Voor een snelle afhandeling is het belangrijk dat u een ruil- en retourformulier meestuurt. Het retourformulier kunt u aanvragen per email onderaan deze pagina.
  • Zorg ervoor dat u de instructies op het retourformulier opvolgt.
  • Voeg de producten samen met het ingevulde formulier in het pakket.
De volgende artikelen zijn uitgesloten voor retourneren:
  • Producten die door BimmerParts tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke specificaties van u als klant zijnde en producten die buitenom het assortiment van de webshop worden besteld.
  • Software en elektronische artikelen waarvan u de verzegeling heeft verbroken.
  • Producten die naar uw specificatie gemaakt zijn.
  • Producten die zodanig gebruikt zijn dat hierbij schades of gebruikssporen zijn ontstaan en dus niet meer voor verkoop in aanmerking kunnen komen.
  • Producten die niet in Originele verpakking retour zijn gestuurd of waarvan de verpakking bewerkt is (zie: beschreven of beplakt met tape e.d.). 
  • Producten die bewerkt of bespoten zijn met verf, lak e.d. (controleer dus eerst altijd of het onderdeel past, alvorens u dit naar de spuiter brengt).
O.E.M. BMW artikelen retourneren
Indien u O.E.M. (originele) BMW artikelen wenst te retourneren dient u rekening te houden met de retourprocedure die BMW hanteert voor haar artikelen.
Originele BMW artikelen dienen aangevraagd te worden voor retour bij het centrale magazijn van BMW. Voor het opstarten van deze retourprocedure kan BMW een X percentage aan kosten van het artikel inhouden, dit is meestal 10-20%. 

Wij raden hierom aan om contact met ons op te nemen betreft deze procedure voordat u een Origineel BMW artikel naar ons retourneerd. 
Eenmaal opgestuurd? Binnen de onderstaande termijnen zorgen wij voor de verwerking van uw retourzending:
  • Bij ruilen voor een ander product sturen we het nieuwe product zo snel mogelijk naar uw op, mits u een complete retourzending naar ons terugstuurt.
  • Bij het retourneren van uw bestelling storten wij u alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de retourzending, terug op het door u opgegeven rekeningnummer. Ons streven is dat restitutie binnen 1-3 dagen plaatsvindt. 
  • Bij een defect product zorgen we voor vervanging binnen 2-3 werkdagen, indien de voorraad dit toe laat.


Retouradres

Strangeweg 5b
7731 GV Ommen

Vraag per e-mail uw retour formulier op via info@bimmerparts.nl.